1 Oca 2015

ANNE'ye

Umut
Kısır toprağın verimsiz karnında
Doğmayı bekleyen çocuk gibi yaş
Ve bir mezarlıktan sessiz
Bizim başı dumanlı köyün orta yeri.
İşitiyorum
Annemin genç kızlığı çağırır uzaklardan
İhtiyarlık çağındaki annemi.

Sonrası malumunuz
An gelir işitmez olur rüzgarın uğultusunu
Ömrünü bana adayan fedakar elleri
Kör bir testere gibi yahut iki bilenmemiş bıçak
Ve eski çığırtkan saçlarında
Yok günaha davetin karşı koyulmaz sesi.
Onun yerine demli bir çay tadında
Buruk ve vazgeçilmez
Dolanır mazi.

Ama en çok elleri
Suya sabuna doymuş
Şimdi kendinde kaybolmuş
Elleri düşündürüyor beni.

Yahut gün ışıyıp da sabah olunca yine
Ben sarılınca uğruna ölünesi ellerine
Tansiyonu kaç bilmem
Bilmem yükselmiş mi şekeri
Bir tek alnındaki çizgiler çarpar gözüme
Bir de saçına düşen ilk ak…

Doğurunca yahut annem
İnsanların en yalnızını yeni baştan
-yarımsa kotarıp-
Bırakınca köyün orta yerine
Sonra itekleye itekleye götürüp
Salınca tarlaya huysuz beyaz ineği…

İşitiyorum
Gözlerini gördüm göreli işitiyorum zaten.
Umut
Doğmayı bekleyen çocuk gibi yaş
Bir kadın çilesidir bu toprakta uyanan
Mezara benzer bizim başı dumanlı köyün orta yeri
Ve inatla
Annemin genç kızlığı çağırır uzaklardan 
İhtiyarlık çağındaki annemi…

2 yorum:

  1. Eh, gözlerim daha bir hazırdır sessiz saatlerde. Duygulandım tabii. İnsanların en yalnızını doğurmak... Annen çok kıymetli bir kadındı muhakkak kızım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi bir de ben üzmek hiç istemezdim; ama ne çare ince yüreklerin üzülmeden çarpması böyle bir dünyada mümkün görünmüyor... Annem hayatta ömrü bol olsun. 9 çocuk doğurup büyüten, kendi hayatını hiç yaşayamayan, hala da dimdik ayakta duran bir kadın. Okuyan gözlerinize, duyan yüreğinize sağlık.

      Sil

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *